Litt om meg og hva jeg driver med

De første innleggene har for det meste gått i interiør. Jeg har nå bestemt meg for å skrive mer om mitt hverdagsliv, og livet som politiker.

Jeg meldte meg inn i FrP for fem år siden (2007). Siden den gang har jeg hatt flere folkevalgte og tillitsverv i partiet. Jeg begynte som sekretær i Haugesund FrP og sekretær/kasserer i Haugaland FpU. Senere ble jeg leder i Haugesund FrP og medlem i Rogaland FrP. Nå sitter jeg i bystyret i Haugesund kommune og er blant annet leder for oppvekststyret i kommunen.

Politikk er noe jeg alltid har brent for, og noe jeg elsker å holde på med! Det er utrolig mye du kan gi til andre, og det gir deg mye energi og inspirasjon. Det mest spennende er å se når forslagene dine kommer til verks! Blant annet har forslaget mitt om ungdomsråd i Haugesund blitt en realitet; Ungdomsråd Haugesund kommune

Jeg bruker mye av min fritid på politikk, og det er nå også blitt en jobb. Men for meg liker jeg å kalle det "hobby", rett og slett fordi det er en veldig gøy!

Men hvilke saker brenner jeg for? Disse er noen av dem:

- Mindre teori og mer praksis på yrkesfaglige linjer på videregående skole
- Likestille private og offentlige skoler
- Fritt skolevalg (du kan selv velge hvilke skole du vil gå på)
- Likestilling mellom det private og det offentlige, det beste tilbudet vil brukeren få.
- Lavere skattenivå for arbeidstakere, pensjonister og bedrifter
- Fjerne formueskatt
- Strengere straffer og mer synlig politi
- Sterkt fokus på sykehjemsbygging og bedre eldreomsorg. La de eldre bestemme selv når de vil legge seg, utvikle omsorg + og ha et eget eldreombud!

Følg meg gjerne på Twitter: Camillafrp


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar