Bleiekake

Søsteren min venter barn i disse dager, derfor fant jeg ut at jeg skulle lage en bleiekake til henne. Å lage bleiekake er forholdsvis enkelt. 

Fremgangsmåte: 
Det du trenger er ca 35-40 bleier, avhengig hvor stor bleiekake du vil lage. Du trenger litt pynt og ca. 3 meter med bånd. Pynten kjøpte jeg på Idehuset i Haugesund. Du trenger også strikk, cellofan og en pinne som du har i midten av kaken. Du begynner først med å rulle bleiene og feste strikk rundt. Så når du har laget første etasje så stapper du en pinne i midten av bleiene, og gjerne inn i bleien som er i midten. Etterpå lager du en etasje til med bleier, og så en etasje til. Mitt tips er å feste sløyfen på den første etasjen, før du begynner på neste. Da slepper du problemet med at de ytterste bleiene detter ned.

Etterpå pynter du med den pynten du ønsker. Mitt tips er å kjøpe tutter og andre koselige ting som den kommende mammaen har nytte av. Det er også lurt å kjøpe bleier for små babyer (ca. 3-6 kilo). Resultatet av min bleiekake ser du på det nederste bildet.






Lykke til!

1 kommentar:

  1. NYDELIG bleiekake!!!!!!!!!!! Og vel fortjent til kjære Heidi og lille Christian <3

    SvarSlett