Middag inspirert av middelhavskosten

Idag har jeg laget en god middag oppfunnet av meg selv (hurra!)

Dette kjøpte jeg inn: kylling i strimler, couscous, tomater, agurk, aubergine, lime, soya fløte (siden jeg har allergi) og kylling/kalkunsaus. Slik gikk jeg frem:
1. Hakket opp tomater, agurk og aubergine.
2. Stekte kylling og krydret med kyllingkrydder (kjøpt i Hellas)
3. Tok 2 dl. fløte og 2 dl. vann i kyllingsausen og gjorde den klar. Denne skal stå å koke i fem minutter.
4. Stekte aubergine og tok mye olje over, salt og sort pepper.
5. Kokte opp 1,2 dl vann med litt smør og salt. Når vannet kokte skrudde jeg av platen og la en halv pakke couscous i kjelen og lokk over. Couscousen skal stå i 4 minutter og dampe.
6. Siste punkt: La alt på tallerken, kuttet opp lime i skiver og tok litt lime over kyllingen. 

Obs! Punkt 3,4 og 5 gjøres når kyllingen er halvstekt. Da blir at ferdig på likt. Lykke til!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar