Cupcakes

Jeg er en av de som elsker cupcakes! Jeg gir derfor en av mine "hemmelige" oppskrifter:

Cupcakes:
150 g. mel
150 g. sukker
0,5 dl melk
100 g. smør
3 egg
1 teskje bakepulver


 Når jeg har røret godt i cupcake-røren legger jeg røren i cupcakesformer. Ca. litt under halvparten av formen skal fylles. Så setter jeg de inn i ovnen (ca. 175 grader i 20 minutter). Ps! Varm ovnen i forveien.

    
Cupcake topping:  
200 g. smør 
10-15 dl melis
0,5 dl melk
3 ts. vaniljesukker
Ps! trikset med topping er at den er god og fast, slik at den ikke flyter utover. Den skal være stiv, slik at du kan lage "høyere" topping. Pynt med forskjellig oppå toppingen, og bruk gjerne konditorfarge slik som vist på bildet nedenfor. Da kan du lage cupcakes etter tema :-)







Mitt tips er å gi cupcakes i gave hvis du skal på besøk, ha besøk eller skal i selskap :-) Ha de i en eske og pynt med et fint bånd. Lykke til med bakingen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar