Huset utenfor

Da vi kjøpte huset var det i en rød farge med hvite lister. Ifjor malte vi huset hvit. Det har vi ikke angret et sekund på. Dette var noe vi planla lenge. Men vi tenkte at vi skulle ta alt inne først, før vi begynte å male ute. Vi har også beiset på ny terrassen i en ny og finere brunere farge. Våren 2009 tok vi for oss hele hagen. Vi laget blant annet bedd både på fremsiden av huset og baksiden, og vi la tuja hekk rundt hele huset. Tusen takk til min kjære flinke mamma med grønne fingre som hjalp til. 

Vi kjøpte inn ny hvit singel ved inngangspartiet, og vi la brostein rundt alle bedd og hekkene. Vi har også lagt spotter i taket utenfor, og ny belysning i bedd og terrasse. Resultatet ble kjempebra, og huset ser nå mer velstelt ut. Det eneste og egentlig det dyreste økonomisk vi har igjen nå, er skråningen på fremsiden av huset. Denne har vi planer om å ta i år. Jeg anbefaler alle å bruke hønseskit på rosetrær og andre ting du vil skal vokse. Dette har gjort at rosetrærne mine har holdt seg ut hele desember måned, og det kom flere blomster/knopper. Dette skal jeg gjøre igjen i år!

 Huset ligger forholdsvis lunt til, slik at det blir godt og varmt her på sommeren. Utrolig deilig å sole seg her!


 Nå som våren er i anmarsj kommer det flere og flere fugler til oss. Vi bor i nærheten av en liten skog, noe som gjør at vi har mye fugler utenfor huset. Derfor har jeg lagt ut fuglemat. Utrolig herlig å våkne til fuglekvitter!
 Hjertekransen har jeg kjøpt hos Blomkarse som ligger i Haugesund sentrum. En ny butikk med mye lekkert!


 Slik så det ut før:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar